- 7 -

Nektek, akik szeretnétek a riválisaitokat a porban tiporni…

 

Gyakran elgondolkodunk azon, hogy ki itt a jobb? De nem ugyanabból az agyagból vagyunk mindannyian?

 

Mindenkinek csak szilárdan ülnie kell azon a helyen, ahol nincs jobb és rosszabb.

 

Egész életedben teljesen elment az eszed, mert azt hiszed, hogy nyilvánvaló, hogy vagy „te” és vannak a „a többiek”. Mórikálsz, hogy kitűnj a tömegből, de a valójában nincs sem „te”, sem „a többiek”.

Ha meghalsz, megérted majd.

 

A Buddha-dharma varrat-nélküliséget jelent. Milyen varrat van köztünk? Előbb vagy utóbb mindannyian úgy viselkedünk, mintha egy varrat választaná el a barátot és az ellenséget.

 

Szegények és gazdagok, fontosak és jelentéktelenek - mindez nem létezik. Csak csillámlás a hullámokon.

 

Nincs semmi a világon, amin törnünk kellene az agyunkat, ha egyszer világossá válik, hogy megtévesztő és megkülönböztető gondolataink teljesen haszontalanok.

 

Miközben egy osztályvezető beteg volt, a beosztottja megelőzte őt a ranglétrán. Már javulófélben volt, de erre a hírre újra felszaladt a láza. Tényleg nem kell belázasodni ilyesmi miatt.

 

Azt mondod: „Majd én megmutatom!” Pedig még azt sem tudod, meddig fogsz élni. Nincs más dolgod?

 

Nyugaton azt mondják: „Az ember embernek farkasa”. Az első lépés a vallásban az kell legyen, hogy a farkasok ne tépjék szét egymást.

 

Amit gyermekkorunk óta megtanultunk, az nem más, mint hogyan tegyünk úgy, mintha fontosak lennénk. A világ ezt oktatásnak nevezi.

És mit próbálunk tenni később az életben? Verekszünk, mint a démonok, szexelünk, mint az állatok, és habzsoljuk az ételt, mint az éhes szellemek. Ennyi az egész.

 

Az emberek álmos arcot vágnak, ha nem folyik harc vagy verseny. Mindig a célba akarnak vágtatni. De vajon ez egy lóverseny? Vagy úsznak, mint a vidrák, és egy orrhosszal előrébb akarnak végezni. A végén még megküzdenek egymással, mint a kismacskák egy gyapjúgombolyagért.

 

A buddha-dharmában nem a győzelemről vagy a vereségről, a szeretetről vagy a gyűlöletről van szó.

 

Néhányan fel akarnak vágni a „szatori”-jukkal. Pedig világos, hogy valaminek, amivel fel lehet vágni, annak semmi köze az igazi szatorihoz.